حقوق مالکیت صنعتی در ایران

۶ بازديد
موضوع مالکیت معنوی استفاده از ابتکارات و اختراعات یک فرد می باشد که علاوه بر جنبه های معنوی ابتکار می باشد . به دلیل ارزش مادی و معنوی یک اختراع در حقوق ملی کشورها و در حقوق بین الملل اقداماتی را در جهت حمایت از آن محصول صورت میگیرد .در ادامه این صفحه به بررسی حقوق مالکیت صنعتی در ایران می‌پردازیم.
به صورت کلی مالکیت معنوی را می توان به مالکیت صنعتی و ادبی و نیز هنری تقسیم کرد . در ادامه به بحث در این مورد اشاره خواهیم کرد .
اداره مالکیت صنعتی
مالکیت صنعتی بخشی از حقوق تجارت می باشد که حق ثبت علائم تجاری و یا صنعتی و خدماتی که برند و علامت تجاری جزوی از آن می باشد . امروزه مالکیت صنعتی، هم در حقوق داخلی و هم در سطح بین المللی، به علت الزامات بازرگانی بین المللی و روابط اقتصادی کشورها با یکدیگر، مورد حمایت قرار خواهد گرفت و به مخترع مبتکر، و بالاخره به فرد خلاق امکان آن که کاملاً انحصاری از علامت یا اختراع خود استفاده کرده و از ان طریق فرد متجاوز به حقوق خود از طریق حقوقی یا قانونی قرار دهد.
آدرس اداره ثبت مالکیت معنوی
آدرس : تهران خیابان فیاض بخش -ضلع شمال شرقی پارک شهر-ساختمان شماره 3 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (مرکز مالکیت معنوی)
مزایای داشتن گواهی ثبت اختراع
اختراعاتی که مرتبط با فرآورده ها باشد می توانید آن ها را ذخیره کرده تا در آینده بفروش برسانید
دارنده یک اختراع به عنوان مالک آن اختراع می تواند آن را به دیگر افراد واگذار کرده و در مقابل آن مبلغی ویا حق امتیازی اخذ کند .
یا ثبت اختراع باعث افزایش هرچه بیشتر ارزش تجاری اختراع و درنهایت منجربه افزایش سود خواهید شد
از مزایای دسترسی به بازارهای جدید بهره می برید
از انجام امورات تکراری جلوگیری خواهد شد
حقوق حاصل از ثبت اختراع قابلیت انتقال دارد و در صورت فوت مالک آن می توان به وراث انتقال یابد
اگر از طرح و اختراع سو استفاده شود می توان به وسیله قانون اقدامات لازم را به جهت اثبات مالکیت انجام داده و بدین ترتیب از امتیازات و حقوق مالکیت بهره برد
امکان استفاده از تسهیلات و مزایای شرکت های دانش بنیان
مزایای استخدام افراد
منبع:
https://nocr-ag.ir/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%88%DB%8C-%D9%88-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.