گرانقیمت‌ترین بازیکنان فوتبال ایران

۳ بازديد
هر سال در پایان فصل، بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال رونق می‌گیرد و دستمزدهای نجومی بازیکنان هم فراتر از نرخ تورم و درآمد ما مردم معمولی رشد عجیبی می‌کند.
به گزارش ایسنا، خبرآنلاین نوشت: «اینکه اصالت رنگ‌های فوتبالی رنگ باخته و امروزه با نوسان دلار و یورو تنظیم می‌شود موضوع جدیدی نیست. ما می‌خواهیم یک‌شبه ره صدساله برویم. خیلی اهل پرورش و ساختن هم نیستیم بنابراین پول گزینه اول ماست. داستان اغلب مدیرانی که چند ماه یکبار در باشگاه‌های دولتی جابه‌جا می‌شوند تقریباً همین است. آنها فارغ از دنیا و مافیاها و زیان‌هایی که به باشگاه و مردم می‌زنند، از کیسه‌ خلیفه می‌بخشند تا همه چیز حتی کیفیت را بخرند.
دستمزدهای نجومی لیگ بیست‌ودوم و پیشنهادهای مدیران برنامه بازیکنان به رقم‌هایی بین ١۵ تا ٢٠ میلیارد و حباب آن به عددهای بیشتر هم رسیده است. با وجود محرمانه‌بودن رقم دستمزد بازیکنان و بحث قدیمی «قانون سقف قرارداد» که هنوز به تصویب هیات‌رئیسه فدراسیون نرسیده، شنیده‌ها حاکی از آن است که در فصل پیش‌ رو، قرادادهای روی میز و زیر آن سنگین بسته می‌شوند. کار فوتبال ایران به جایی رسیده که خریدهای خارجی مقرون‌به‌صرفه‌ترند و بازیکنان داخلی روزبه‌روز ارقام نجومی‌تری پیشنهاد می‌دهند. البته کار بسیاری از بازیکنان خارجی در نهایت با شکایت به CAS، مراجعه به وکیل دعاوی ناشی از قراردادها و صدور حکم به ضرر باشگاه های ایرانی خاتمه می‌یابد.
شنیده‌ها:
در این گزارش به دنبال پاسخ برای این سؤال نیستیم که آیا بهترین فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در لیگ، ۲۰ میلیارد تومان می‌ارزند یا نه؟ ما فقط به مرور نمونه‌هایی از بعضی شنیده‌های اخیر درباره رقم قراردادها - که دور از واقعیت هم نیستند - و گرانقیمت‌ترین بازیکنان چند فصل‌ گذشته لیگ برتر فوتبال ایران پرداخته‌ایم. مدیران مختلفی تأیید کرده‌اند که دستمزد بازیکنان درجه یک در فوتبال ایران چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد است.
محمد دانشگر
پس از پیوستن مدافع استقلال به سپاهان، حواشی مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد دانشگر برای سه سال ۷۰ میلیارد است، به وجود آمد اما باشگاه سپاهان اعلام کرد رقم انتقال او به سپاهان در قراردادی سه‌ساله به مراتب کمتر از ۷۰ میلیارد تومان است و از این پول‌ها خرج نمی‌کند. این ادعا را روزنامه ایران ورزشی مطرح کرده بود.
علیرضا بیرانوند و پورعلی‌گنجی
طبق شنیده‌ها، قرارداد بیرانوند با سه‌ساله است که برای هر فصل بند حق فسخ برای پیشنهادهای خارجی خواهد داشت. البته بعضی از قرارداد دوساله بیرانوند با پرسپولیس گفته‌اند که قرارداد سال دومش مشروط بوده و بستگی به پیشنهاد خارجی این بازیکن خواهد داشت. طبق شنیده‌های غیر رسمی رقم مالی قرارداد پرسپولیس با علیرضا بیرانوند در لیگ بیست‌ودوم با پایه ۱۲ میلیارد تومان، به علاوه شش میلیارد آپشن اعلام شده؛ قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام، تعداد کلین‌شیت‌ها، حضور در بازی‌ها، گرفتن پنالتی‌ها، تعداد بردها از جمله مواردی‌ است که در آپشن‌ها در نظر گرفته شده است. البته قرارداد پرسپولیسی‌ها به‌زودی روی سایت کدال قرار خواهد گرفت تا رقم آن به صورت رسمی اعلام شود.
این رقم برای قرارداد مرتضی پورعلی‌گنجی نیز اعلام شده است.
احسان پهلوان
بعضی‌ها مدعی شده‌اند که احسان پهلوان با قراردادی ۱۹ میلیاردی برای دو فصل به فولاد پیوسته است. اختلافی ١٠ میلیاردی با باشگاه پرسپولیس. خبرآنلاین این رقم را تایید نمی‌کند و این رقم طبق شنیده‌ها و ادعای بعضی از سایت‌ها نوشته شده است.
ارسلان مطهری
با وجود شایعاتی مبنی بر جدایی او از استقلال، یک فصل دیگر هم با ارسلان تمدید شد و این یعنی بیش از رقم قبلی و افزایش قرارداد. مطهری تا پایان فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در جمع آبی‌پوشان پایتخت ماندگار خواهد بود. تا پیش از این شایعه شده بود میزان قرارداد مطهری با استقلال بالای ۱۰ میلیارد تومان است.
منبع: ایسنا
 
 
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.